پنج روش برای موفقیت در طراحی وب سایتهای فروشگاهی

12آوریل - توسط behinesaz - 0 - در طراحی وب سایت

با توجه به تعداد زیادی از وب سایت های فروشگاهی در شبکه مجازی رقابت خاصی در میان آنها قرار دارد. اگر کاربری به یکی از سایت های فروشگاهی مراجعه کرد و وب سایت مورد نظر کاربر نبود به سایت رقیب مراجعه خواهد کرد. بنابراین لازم است تا کارایی وب سایت خود را به میزانی برسانیم که کاربر به راحتی وارد سایت شده و کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و برای خرید آن اقدام کند اما چگونه خریدار را در صفحه فروشگاهی خود نگاه داریم. برای این موضوع ما پنج روش به شما معرفی خواهیم کرد.

  • فرم های ثبت نام را کوتاه کنید

بعضی از وب سایت های فروشگاهی برای خرید محصول فرمی را آماده ساخته اند که در آن میزان تحصیلات و شغل و آدرس پستی و… خریدار باید ثبت شود در صورتی که واقعا به وجود و پر کردن آن نیازی نیست . به این منظور شما میتوانید در فرم های ثبت نام به آدرس الکترونیکی و رمز عبور کاربر بسنده کنید و روند خرید محصول را کوتاه تر سازید.

  • عملیات ثبت نام خریدار را به بعد از سفارش محصول موکول کنید.

برخی وب سایت های فروشگاهی حتی برای دیدن محصولات و جزئیات آن ها نیاز به ثبت نام دارند که ممکن است از حوصله کاربر خارج باشد.

  • امکان جست و جوی محصول در داخل فروشگاه

به خریداران خود اجازه دهید تا نوع محصول مورد نظر خود را در فروشگاه شما جست و جو کنند و مجبور نباشند تمام صفحات فروشگاهی شما برای پیدا کردن محصول خود زیر و رو کنند و خسته شوند . این کار باعث خرید سریع آن ها از فروشگاه شما می شود.

  • کارت خرید و گواهینامه در وب سایت

باید به خریداران محصول خود این اطمینان را بدهید تا از سایت شما خرید کنند و مطمئن باشند اطلاعات خریدشان در سایت شما محفوظ باقی می ماند. به این منظور شما نیاز به گواهینامه هایی مانند Trust و  Verysign  و همچنین گواهینامه SSl بروز شده و داشتن نماد الکترونیک معتبر دارید.

  • هدایت کاربر در پروسه خرید

کاربر خود را راهنمایی کنید که اکنون در کدام مرحله خرید قرار دارد و چند مرحله دیگر تا خرید محصول فاصله دارد به این ترتیب مراحل خرید برای کاربر کسل کننده نخواهد بود و می داند چند قدم تا پایان خرید فاصله خواهد داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *